Tankekort vecka 6!

Ett härligt kort av carinalin om veckans tanke!

Tinastina står för detta glada tankekort!

Ett digitalt tankekort från Lisbeth.
En härligt röd energi kick!

En glad tolkning av Jenny Åhlund!

En härligt obekymrad tolkning av louise(vbg)!

Är det någon där ute som är likadan som jag!

Jag kan ligga och fundera o planera o bekymra mig för alla möjliga och omöjliga saker som kan hända. Eller kan gå fel eller glömmas, som skall hinnas med. Ibland kan disskusionen inne i huvudet gå så här...
"Denna vecka måste jag hinna med det och detta och lite till! Bara jag nu inte glömmer....då måste jag lösa det på nåt annat vis! Hur?? Jag måste ha en reservplan...om det skull gå fel...
Tänk om chefen vill att jag skall ....hur skall jag hinna....då måste jag ju....
Bara det nu inte händer nåt på vägen...varför ringer dom inte...dom borde varit hemma nu...tänk om....."

Mycket sällan inträffar allt det jag gått och bekymrat och oroat mig för! Alltså har jag oroat mig alldeles i onödan! Denna veckans tanke är:

Det är förspilld kraft att oroa sig!

Tänk vad mycket energi vi kan slösa bort på sådant, som vi oroar oss för helt i onödan!
"Oro är den ränta man betalar på ett lån man inte har!"

Lev här och nu!

Ilona

Kommentarer

Anonym sa…
Underbara ord och så sant det är det du skriver.
Tid för eftertanke behövs ibland!

Kram från mig,
Eivor
www.eivor.blogg.se
Lisbet sa…
Oja.....tänker så ...

Min kort kommer men mailen är visst inte på min sida idag.
elsamaja58 sa…
Känner så väl igen mej, speciellt i det sista, borde dom inte vara hemma...etc
Jag har tillbringat många sömnlösa nätter i mitt liv, av oro över vad som eventuellt skulle kunna inträffa, men inte har jag för den skull kunnat hindra allt som hänt, det har hänt ändå, men framförallt så är det mesta av mina tankar sånt som inte har hänt..."gaahhh".
Jag har inte gjort några kort än, men skriver noga upp varje veckas ord, så jag ska göra dom.

Kram
Anonym sa…
har hittat din sida tack vare en av dina nya DT-medarbetare! Den här sidan är guld värd! En daglig titt med nya affirmationer och vackra skapelser och man finner inspiration att le. Tusen tack för en otroligt bra sida! Kram Malin
Hur har jag kunna missat detta.
Jag som älskar citat!
Så mycket fina kort som skapats under veckorna som detta pågått.
Ska verkligen försöka delta nästa vecka!
Ha en skön helg
/Gunilla

Populära inlägg i den här bloggen

I takt med livet......

Ett gott skratt.....