En utmaning i veckan!

Jag tror att många av oss har symptom på utmattning och stress. Livet har blivit sådant på nåt vis. Vi är inte riktigt uppmärkasamma förrän det är försent.
Det är inte alla som har möjlighet till en personlig coach, terapeut eller liknande, vilket hade varit en hjälp i många situationer. Men....det finns många olika, enkla verktyg till vår hjälp, vi måste bara lära oss att använda dem på rätt sätt. Ett mycket enkelt sätt är VÅRA TANKAR!

VI BLIR VAD VI TÄNKER! VI BLIR VAD VI SÄGER TILL OSS SJÄLV ATT BLI!

Därför utmanar jag er med mina "TANKEKORT"

En tanke är det först lilla fröet till våra handlingar. Varje vecka kommer jag att ge er en tanke, en fråga eller ett ord som ni skall skapa utifrån.

Detta är ingen tävling! Detta gör ni för er egen skull. Min tanke är att ni skall få en samling egna TANKEKORT som ni kan bläddra lite i när ni känner att ni behöver lite positiv feedback, lite uppmuntrande utrop och glada tankar! Det viktiga är att ni tänket efter, att ni vaskar ut guldkornen i era liv, sätter era erfarenheter på pränt och hittar lugnet och harmonin!

Alla är välkommna att dela med sig av sina funderingar, antingen genom kommentarer eller om ni mailar in (info@skaparlusten.se) en bild på ert TANKEKORT. Om jag får visar jag dom gärna här till inspiration för oss alla.

Vilken storlek? Gör den i en storlek som är lätt att "bläddra" i.....ett mini album... ACT...ett spiralblock...ja, hitta på nåt som passar dig! 52 stycken kommer det att bli!

VEM HÄNGER PÅ??

VECKA 2...
"HJÄRTAT ÄR LYCKLIGAST NÄR DET SLÅR FÖR ANDRA"

Kommentarer

Jozebelle sa…
Men det där hänger jag på jag har ju redan haft tanken att göra en sådan bok, så det blir perfekt...har ett minialbum som jag fått av en god scrapkompis, så det ska jag använda, tror det är 16 sidor som jag kan göra av....så det gör jag!
Laila sa…
Men vilken kul idé.
Det här ska filuras på, helt klart.
Är första gången jag är här, men jag ser frma emot fler "må bra saker".
Anonym sa…
Spännande, jag tror att jag kommer hänga på så småningom! ;)
Aldrig fel att ha lite positiva tankar att plocka fram när man verkligen behöver de!!

Jag antar utmaningen! :)
Anonym sa…
Detta vill jag hänga på! Perfekt till en lunchpaillåda ju!! Måste bara skaffa mig en ny...

Det enda jag oroar mig för är att missa en vecka eller två, för att sedan ha MÅNGA att jobba ikapp....men det löser sig väl!
Ååå det här låter som en riktigt bra idé tycker jag! Det här ska jag verkligen försöka hänga på och jag tror att jag vet huur jag ska göra det också.
Lilo sa…
Jag hänger nog inte på eftersom jag inte vill ha ännu en sak att göra... Men din idé är toppen och jag tittar gärna in ändå och andas lugnt och fint här! =)
Ilona sa…
Tack för era kommentarer!

Jag har tänkt länge på denna utmaning och blivit färdig först nu. Och det som fick mig att verkligen ta tag i den, är alla bland oss som har något som de mår dåligt av. Då är en positiv tanke så viktig.

Så...det viktiga är inte att hinna med en utmaning och skicka in, utan dom positiva tankar som kan väckas och kanske inspirera till kreativitet.

Naturligtvis blir jag jätte glad om ni skickar in det ni hittar på!

Scrappa lugnt!
PysselBitan sa…
Verkligen en mysig idè!! En rolig och nyttig sak i en skön kombination.

Jag brukar tänka väldigt starkt på den saken jag pysslar med för tillfället. Är det till någon speciell person tänker jag mycket på den personen. (inget unikt för mig tror jag.)
Men om man nu pysslar med en uppmuntrande och positiv "Må bra tanke" så gör det nog gott bara under "skaparprocessen" tror jag. "Må-bra-tanken" får liksom tid att landa i sinnet.

Skönt att det inte finns någon som kommer att kolla upp oss om vi verkligen har gjort något varje vecka. ;)
För vissa kan det bli ytterligare en sak att hinna med som tynger ner. Det ska ju vara uppbyggande och roligt det här.=) Kanske kan göra de tankar som vi känner mest för.

Må bra!
Ilona sa…
Tack! Bitan =) Kloka ord!
Anonym sa…
Jag hänger på korten; om jag inte orkar göra ett i veckan så kan det ju bli två en annan vecka tänker jag mej? Eller så blir det vad jag hinner; varje kort är mer än jag hade innan *ler*

Jag håller helt med om att man mår bra av att ta fram sånt här i bland; ett litet minialbum bara för MEJ vore inte dumt!
KRAM!
Anonym sa…
Vilken rolig utmaning!
Självklart hänger jag på!
Måste fundera på hur jag skall förvara dem och i vilken storlek....
Jättekul!
//Jenny (e.j.m)

http://jennys-kreativasida.bloggagratis.se
Anonym sa…
Nu har jag startat! En framsida och första kortet gjort! Den som vill kika på det, hittar det här:
http://kada.blogg.se under rubriken "Minialbum"

Längtar redan efter nästa!
Kramiz Kada
Anonym sa…
Denna utmaning har jag hakat på..mitt första kort ligger ute på min blogg nu. Jätteroligt att göra dessa små kort...ser med glädje fram emot nästa veckas tanke...:)
Anonym sa…
Vilken rolig och bra idé! Jag hoppar på nu och arbetar ikapp! :)
Anonym sa…
Upptäckte MåBra med Skaparlusten först idag men oj vilken sida!!

Jag ska göra kort både till mig och en kompis, så kan jag sända ett kort till henne varje vecka...

Å så kul :)
Ilona sa…
Vilken härlig tanke Jessica! Att skicka ett Må Bra kort till din kompis! Det kan ibland betyda mycket mer än man kan ana att få en sån där oväntad tanke från någon! Kanon!

Populära inlägg i den här bloggen

I takt med livet......

Ett gott skratt.....