Tankekort vecka 5!

Jag fick en sån underbart skön kommentar om veckans tanke så jag måste bara få återge den här!

" Det var verkligen an kraftfull affirmation, tänk dig att kliva på sina motgångar och trampa sig upp tillframgångarna. Härligt!!! "

Att trampa på sina motgångar!!! Det jag tänkte på var att något man trampar på, det krossas och förstörs.Det är inte värt mödan att böja sig ner och plocka upp det! Det är inte värt att slösa vår dyrbara energi på det, mer än använda det till att trampa sig vidare upp till framgången! Med hjälp av motgången! Visst är det en häftig tanke!?

Tack för denna härliga kommentar!


Ett kort att glädja ögat med från Anne/anneh!
Vi har redan några färdiga tankekekort för vecka 5! Härligt! Och tack för att ni delar med er av era tankar och er respons i mailen. Det betyder mycket för mig!

Denna fina tolkning har Anne/anneh skickat till oss!
Ännu en digital design av veckans tanke!
Kommer från Molly!
Carinalin tolkning av denna veckans tanke!

Titta va härligt! Lisbet har skickat in en digital LO....det tackar vi för!
Härlig inspiration!

Ett tankekort ihopknåpat av TinaStina!


Här kommer veckans tankekort av Jenny Åhlund!

Från Jenny kommer också en bild på den fina Må Bra burken som alla tankekorten
skall sparas i!

Från Louise kommer detta kort!
Men...det finns fler tankekort på Louises blogg...för den nyfikne!




Ibland går saker och ting inte riktigt som man tänkt sig.....man har planerat, längtat och sett fram emot något och så blir det bara fel! Är det någon som känner igen sig?!

En sådan motgång kan verkligen få oss att tappa modet, att känna oss missmodiga och misslyckade. Ja, för en del av oss kan det ta lång tid att få tillbaka självförtroendet, lusten och glädjen igen.

Men, man kan också vända på det och fråga sig själv...

Var det verkligen ett misslyckande?

Vad kan jag lära mig av detta?

Vad kan jag göra annorlunda nästa gång?

Det beror på hur du väljer att se det!

Denna veckans tanke är:

"Motgångar kan vara trappsteg till framgångar"

Lycka till!!

Ilona

Kommentarer

louisevbg sa…
nä, tyvärr va det inte min ask, men fin är den så jag önskar jag hade en sådan :)Kramiz
Ilona sa…
Nu har den fina Må Bra burken hamnat hos rätt person.....
Anonym sa…
vilken härlig ide med tankekort...den ska jag haka på!

Funderar bara på en sak....finns det inget kort för v1???
Ilona sa…
Neej....jag hann inte komma igång förrän vecka 2. Men vi fixar det på något vis så småningom!

Roligt att du hänger på.
Lycka till!

Populära inlägg i den här bloggen

I takt med livet......

Ett gott skratt.....