I takt med livet......

Är det någon som känner igen sig???

Man har de allra bäst intentioner om att inte låta stressen ta över.
Att vara effektiv och organiserad så man hinner med vad man skall utan stress....
...men så är man där igen! Man rusar

Kände paniken komma krypande så jag tog fram några läsvärda tankar och då hittade jag denna dikt som påminner oss om att hitta sin egen takt..

"I takt med livet
går jag sakta, sakta
och låter allt som rusa förbi passera.


Jag har inte bråttom
för jag har redan kommit fram.
Jag har hittat min egen takt.
Den är långsam, dröjer gärna kvar
känner doften som livet har"
En dikt av Cecilia Rydelén

Känner du doften som livet har?
Tar du dig tid att stanna upp och njuta av den vackra årstiden - känna doften av höst?
Njuta av färgspelet som naturen bjuder på?!

Var rädd om er!


Kommentarer

Aase sa…
Jag kikar ofta in på din må bra sida, den får mig att må lite bättre....
Förra inlägget är det bästa som jag läst på länge, så bra sagt!!!
Denna dikten är rogivande.
Tack för att du tar dig tiden för Måbra saker...Vi behöver det

kram Aase

Populära inlägg i den här bloggen

Ett gott skratt.....