Tankekort vecka 15!

Ett positivt tankekort och några tänkvärda ord av Tina!

Oj vad sann den tanken var! Jag försökte komma ihåg vad
jag bekymrade mig för förra året,
men kan inte komma ihåg något konkret.
Men jag vet att jag bekymrade mig, för det gör jag ofta!
De flesta småbekymmer är nog oftast sådant man själv hittar
på och som är borta i det ögonblick de faktiskt inte inträffar.
För det är nog så med mig i alla fall, att jag har
en tendens att måla upp saker som aldrig inträffar.
Alltså har jag bekymrat mig i onödan!
Men sen är just de bekymren borta för att ersättas
med nya bekymmer om ett tag. Kanske är människan funtad så,
att man ska ha saker att bekymra sig över?
Ja, inte vet jag.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~**~~~~

Ett vackert tankekort av molly!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~**~~~~

Ett kort och ett klokt råd från Lisbet/ HZ Design....

Jag tycker att man ska ge sig själv en kvart om dagen då
man tar fram sina bekymmer och oro - riktigt frossar i dem.
Efter att kvarten har gått så bestämmer man sig för att inte
tänka på dem något mer den dagen.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~**~~~~


Oj oj oj...vad tiden rusar iväg!
Ibland hinner man inte med.....
bland har man fullt upp....
ibland kan tankar och känslor hindra en från att vara här o nu....
och ibland sätter oro och bekymmer hinder ivägen för oss!

Men det positiva med bekymmer är....veckans tanke!

"Fördelen med bekymmer är att de inte varar för evigt"!

Visst är det så!
Minns du vad du bekymmrade dig över för ett år sen?
Kanske var det helt i onödan!?
Men det är troligtvis inte ett bekymmer längre...eller hur?

Vad är dina tankar?
Ilona
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~**~~~~

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

I takt med livet......

Ett gott skratt.....