Tankekort vecka 14!


Tina delar med sig av sina tankar.......
Att så ett frö idag för att blomma resten av
livet är en så tilltalande tanke!
Om man t.ex börjar intala sig positiva saker och
säger dem varje dag för sig själv så
tror jag att man kan uppnå det man sagt till slut.
Om jag till exempel säger till mig själv varje dag att
"jag kan skriva noveller" så stiger självförtroendet och
självkänslan och på så vis utvecklar jag mig
och vågar mer och till slut blir/gör jag det jag sagt.
Tror jag i alla fall :-)
Tack vännen!
Jag väntar med spänning på din första novell!


Molly har också varit i planteringsfarten
och skördat detta härliga kort!

Några frö som slagit ut i full blomm!
Veckans tanke från Louise/vbg!

Allt vi gör och tänker har betydelse!
Både för oss själv och för alla som finns runt omkring oss!

Dina tankar avgör hur du mår nu....i morgon...och resten av ditt liv!
Och...du väljer själv dina tankar!

En tanke kan man likna vid ett frö som sakta men säker växer till något stort.
Vissa frö tar väldigt lång tid på sig innan dom gror....
dom behöver vissa betingelser och precis rätt förhållande innan dom börjar växa.

Det finns frön som inte börjar växa förrän en katastrof inträffat...t.ex. en skogsbrand
eller en översvämning.

Hur mår du idag?
Känner du dig utbränd eller övesvämmad?
Bli inte missmodig och ge inte upp.

Det kan vara början till något nytt och fint!

Så ett frö idag, blomma resten av livet!

Detta är veckans tankekort!
Välj själv en tanke som du vill skall växa och bli stor och stark!
Det är du själv som bestämmer!

Kram till er alla!
Ilona



Kommentarer

Anonym sa…
Precis vad jag behövde just nu, tack Ilona!

kram Anne

Populära inlägg i den här bloggen

I takt med livet......

Ett gott skratt.....