Tankekort vecka 12!

Tina har filosoferat lite...
"Ett hälsosamt liv kostar inget!".
Jag har funderat lite på det. Hur man väljer att
leva börjar till stor del med sin egen inställning.
Man kan välja att leva hälsosamt eller man kan välja
att inte göra det.
Och vad som är hälsosamt är nog mycket upp
till var och en. Det som jag tycker är hälsosamt tycker
andra inte är det och tvärtom.

Att leva hälsosamt betyder för mig att försöka
leva här och nu - mindfulness.
Att tänka på vad jag stoppar i mig och att röra mig
på det vis jag tycker om och så ofta jag tycker att jag
mår bra av det.
Att inte ta på sig alla krav från omvärlden utan
att gå in i sig själv och leta upp svaren där.
Vad passar bäst för mig i den situation jag befinner
mig just nu.
Att göra saker med hjärtat. Det är lite att ta
kommandot över sig själv
- det personliga ledarskapet.

Tack Tina!
Så kloka ord och ett underbart kort!

~~~~~~~~~~~~~~
~~**~~

Som vanligt, ett härligt digitalt kort från Lisbet!

Att sitta och filosofera och koppla av medan man
fångar dagens middag.......kostar inget!

Ett härligt kort och reflektioner från Molly!

"Tycker att det är lustfyllt, "klimatsmart" och hälsosamt
att få skörda frånden egna odlingen."

Tack Molly!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~**~~~~~


Som en fortsättning på förra veckans tanke kommer en som har lite med den att göra!

"Ett hälsosamt liv kostar inget"

Jag skriver ingen kommentar denna gången!
Vad tänker du spontant när du ser veckans tanke?

Dina kort och dina tankar skall få bli kommentarerna!

Välkommen!
Ilona

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

I takt med livet......

Ett gott skratt.....