Tankekort vecka 11!

Vad Louise/vbg gör för lustens och hälsans skull
ser vi tydligt på detta tankekort"!
Härligt!

Och så en skön bild från Anne som funderar.....
....men jag undrar varför är det
så svårt ibland att göra dessa saker för sig själv och familjen?
Var kommer motståndet ifrån funderar jag på....
är det våra tankar igen....?

En härlig tolkning har vi fått från Tina!
som säger .....
 Lusten och hälsan
symboliseras av hjärtana och blommorna får stå för livskraft
som kommer av lust och
hälsa.

Ett tankekort som utstrålar massor av energi!
Det är Molly som skickat in den!

Vi har så många olika sätt att ta till oss saker och tankar!

Jag fick ett härligt mail av Scrapkia...och ett tankekort o form av ett bokmärke.
Lite funderingar kring tankekorten.....
Jag tror att har man tankeord lite mer praktiskt,så går det
lättare in i huvudet. Bästa sättet vore att ha framför datorn,
där man kanske sitter mest. Men förutom datorn,
så har jag ofta ögonen i en bok,
så, där är det bästa stället för mig att ha tankeord.
Borde kanske haka på varje vecka,
att ha lite olika bokmärken att växla ibland!

Lisbets härliga tankekort och tankar om det!
Se mer här!
"Jag tycker det är väldigt viktigt att man får sin egen tid,
att kunna njuta av den utan att känna att man borde ha gjort
det ena eller det andra.
Sitta vid havet eller vid eld är något som lugnar själen
- att bli ett med naturen.
Att bara få vara....."


Jag har en längre tid varit så uppbokad med projekt och åtagande så jag har inte gett mig själv den tid som jag skulle behöva!
Resultate blir alltid detsamma.....slut på all energi, med allt vad det innebär och för med sig!
Och det är inte roligt!
Men när man är mitt uppe i det glömmer man att göra saker för sig själv!
Eller tar sig inte tid att Må Bra! Att hitta den där svåra balansen!

Veckans tanke är därför en uppmaning till er! Och till mig själv.....

Gör saker för lustens och hälsans skull!

Vad gör du för att må bra? För att hämta energi?

Själv skall jag köra till Ystad idag och gå en lååång runda längst med stranden! Låta vinden blåsa bort all stress och sätta mig och lyssna på havet som fyller min kropp med ett lugn som inget annat kan göra!

Välkomna med Era tankar!
Ilona

Kommentarer

Jozebelle sa…
Det här skuklle jag ju hänga med på sa jag ju och hur bra ahr det gått??? Inte alls!!!! Jaja jag gör mitt i sinom tid...!

Populära inlägg i den här bloggen

I takt med livet......

Ett gott skratt.....