Tankekort vecka 10!

Louise/vbg´s! tankekort om hur man blir en vinnare!
En glad och positiv färgklick från Tina!
Med Tinas tillåtelse återger jag delar av mailet jag fick....
Att tänka som en vinnare tror jag betyder massor.
Jag fick bevis på det i torsdags.
Jag skriver noveller och har väl tänkt till

och från att "nej, jag är nog inte så bra,
varför skulle jag lyckas?".
Men så händer det plötsligt.
Jag fick en novell publicerad i en bok!

Och boken landade i min brevlåda i torsdags!
Kolla gärna i min blogg
så får du se den
http://tinastina.bloggagratis.se .

Så jag tror på att tro på sig själv och att aldrig ge upp,
även om det
tagit mig större delen av livet att inse det
... och jag är 42... :-)


Tack Tina för att du delar med dig av dina tankar och erfarenhet!


Ännu ett vinnar kort...av Molly!

Anneh har skickat in veckans tankekort!
Ser ni den bestämda minen ugglan har...om att tänka och agera som en vinnare?! Och inte ta på sig gamla invanda roller som suger all energi från oss...


Hur ofta har vi inte tänkt att "det händer aldrig mig...Det händer bara andra"?!
Allt det där positiva som vi bara drömer om, som ändå aldrig blir verklighet...

Så dömmer vi oss själv till att vara odugliga och oförmögna att klara av utmaningar!
Men...hur mycket kan vi påverka själv?
Vilka förändringar kan vi göra själv?

Veckans tanke är:

Börja tänka och agera som en vinnare!

Tankens kraft är stor! Om vi tror på oss själv, så tror andra också på oss!
Om vi tror att vi klara det, ja, då gör vi det!
Om vi själv tror på förändringen, då lyckas vi!

Vad tror du?

Välkommen med dina tankar!
Ilona

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

I takt med livet......

Ett gott skratt.....